جزئیات وبلاگ

img
img
img
img
shape
shape
blog-details
28 مهر

ارزش ها قطب نمای زندگی ما هستند

ارزش ها درزندگی ما چه هستند ؟

 

ارزش ها در واقع تمایل عمیق قلبی ما هستند برای اینکه می‌خواهیم چگونه انسانی باشیم و می‌خواهیم با افراد و دنیا چگونه ارتباط برقرار کنیم؟

 ارزش‌ها اقدام‌ها یا کیفیت اقدام‌های ما هستند. ارزش‌ها اصولی هستند که ما آزادانه (و نه بر اساس فشار جامعه یا فرهنگ) آن‌ها را انتخاب می‌کنیم و مسیر زندگی خود را بر اساس آن‌ها هدایت می‌کنیم.

و تفاوت آن با هدف این است که ، آنها چیزهایی هستند که می‌خواهیم به دست بیاوریم؛ ولی زمانی که از ارزش‌ها حرف می‌زنیم، منظورمان این است که می‌خواهیم چگونه رفتاری از خودمان بروز بدهیم.

 

اگر بخواهم در یک مثال بیان کنم ارزش ها به مانند جاده ها هستند یعنی مسیر هستند و اهداف چیزهایی هستند که ما در مسیر به آنها می رسیم وارزش ها رسیدنی نیستند بلکه زندگی کردنی هستند.

 

"ارزش ها را باید زیست، هنگامی که آنها را زیست می کنیم ،

احساس سرزندگی خواهیم کرد و حال دلمان خوب است"

 

 

در بیانی ساده تر ارزش‌ها به این معناست که، انجام دادن چه کاری خوب است؟

 چطوری انجام دادنش مطلوب من است؟


با جواب دادن به این سؤال‌ها یعنی من چطور می‌خواهم رفتار بکنم؛ آن هم با وجود اینکه دنیا چهره خشن خود را به من نشان داده است، شرایط آن‌طور که می‌خواهم نیست یا حتی در درون خودم احساسات و افکاری دارم که من را به زندگی نکردن باارزش‌هایم تشویق می‌کند.

 

به جواب این دوسوال فکر کنید.....

حال ارزش ها به چه کار می آید؟

ارزش ها مثل قطب نما جهت زندگی ما را مشخص می‌کنند. ارزش ها هدف نیستند که بتوانیم به آن‌ها دست پیدا کنیم. آن‌ها جهت هستند و همیشه در حال حرکت به سمت آن‌ها خواهیم بود.

البته اگر به دلیل ناآگاهی، مدتی بدون ارزش ها زندگی کنیم، حال دلمان خوب نخواهد بود و احساس سرزندگی نخواهیم داشت. البته نمی‌شود گفت همیشه و هر لحظه می‌توان با ارزشها زندگی کرد و همیشه احساس سرزندگی خواهیم داشت. وقتی شما می‌خواهید به سمت شمال (یکی از ارزش‌هایتان) حرکت کنید به احتمال زیاد در مسیر موانعی خواهید داشت که باعث رنجش و درد شما خواهند شد؛ ولی حتی در زمان عبور از آن رنجش‌ها احساس سرزندگی زیادی خواهید داشت. توجه داشته باشید که هیچ‌کس همیشه با ارزش هایش زندگی نمی‌کند.
بلکه مثل هر راننده‌ای گاهی باید مسیر را عوض کنیم و تغییراتی را صورت بدهیم؛ بنابراین زیاد هم به خودتان سخت نگیرید.

گاهی بعضی افراد مفهوم زیستن در مسیر ارزش ها را با موفقیت و رسیدن به اهداف اشتباه می گیرند اگرچه که ممکن است در یک راستا باشد.

وقتی از موفقیت صحبت می‌کنیم، جامعه به ما این تعریف را ارائه می‌کند که کسی موفق است که به هدف‌هایش رسیده است. حالا اگر در این کتاب، با این تعریف به موفقیت نگاه کنیم، موفقیت یعنی زندگی کردن همراه با ارزشها!
در این صورت هیچ‌کس به هیچ صورتی نمی‌تواند مانع رسیدن ما به موفقیت شود و از همه مهم‌تر اینکه از هر لحظه که بخواهیم می‌توانیم احساس موفقیت داشته باشیم، چون اگر موفقیت را رسیدن به هدف‌ها مشخص کنیم، زمان زیادی تا رسیدن به اهداف نیاز داریم.

 

" برای زیستن با آهنگ ارزشها از همین حالا می‌توانیم شروع کنیم!"

 

زندگی آگاهانه نتیجه زیتتن با ارزش ها 

هر اقدامی که می‌کنیم یک معنا و نیازی را در پشت خود دارد، ولی اکثر ما به نیت و قصد و معنای آن آگاه نیستیم و فراموش کرده‌ایم که خیلی از کارها را برای چه منظوری انجام می‌دهیم و همه کارها به صورت خودکار و اتوماتیک صورت می‌گیرد. حالا تصور کنید بتوانید با ارزش‌های خود تماس بیشتری داشته باشید. در این صورت آگاهی زیادی خواهید داشت و احساس سرزندگی و رضایتمندی بیشتری را تجربه می‌کنید.

 

احساس سرزندگی و زنده دلی


وقتی احساس بی انگیزگی می‌کنیم و حال و انرژی برای انجام کاری نداریم، به احتمال زیاد، ارتباطمان را با ارزش‌هایمان از دست داده ایم.
و ده‌ها مزایای دیگر...

 

حال که با ارزش ها آشنا شدیم،

لازم است که بدانیم چطور ارزش هایمان را پیدا کنیم،؟

در قسمت بعدی ارزش ها با نحوه یافتن آنها در زندگی و

 زیست کردن آنها آشنا می شویم.

    کلمات کلیدی
  • ارزش
  • زندگی
  • انتخاب
  • مسیر
  • قطب نما
  • پویچه
  • مهنازبرزویی

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

دیدگاه‌ها

BASSOLINO253

Thank you!!1

1399-10-18

BUJA94

https://prom-electric.ru/allen-bradley-oshibki-rasshifrovka-kodov-neispravnostej-pch/

1399-11-12

CAROLINA89

Ремонт V201K5CUZ1 - Eaton Cutler Hammer - Drive - Soft Start https://prom-electric.ru/remont-v201k5cuz1-eaton-cutler-hammer-drive-soft-start/ Диагностика V201K5CUZ1, Eaton Cutler Hammer, Drive - Soft Start СЕРВИС. Доставка.

1399-11-12

Arnoldrab

darknet search engine dark web sites links

1402-04-10

JamesBus

free dark web darknet marketplace

1402-04-11

JohnnieGeK

Experience the ultimate in online casino entertainment at your fingertips http://stroymaterialy.xyz/%d0%b1%d0%be%d0%bd%d1%83%d1%81%d1%8b-%d0%ba%d0%b0%d0%b7%d0%b8%d0%bd%d0%be/ get ready for a journey to unimaginable wealth and exhilaration - just one click away through this enchanted link.

1402-08-08

Phillipsoync

глаз бога бесплатно

1402-12-24
بالا